УКРАЇНА - ЦЕ ЧИСТА ДЖЕРЕЛЬНА ВОДА, БЕЗКРАЇ ЛАНИ, ЗЕЛЕНІ ЛІСИ УКРАЇНА - ЦЕ ЧИСТА ДЖЕРЕЛЬНА ВОДА, БЕЗКРАЇ ЛАНИ, ЗЕЛЕНІ ЛІСИ УКРАЇНА - ЦЕ ЧИСТА ДЖЕРЕЛЬНА ВОДА, БЕЗКРАЇ ЛАНИ, ЗЕЛЕНІ ЛІСИ ВСЕ ЦЕ ПОТРЕБУЄ НАШОГО ЗАХИСТУ ВЖЕ СЬОГОДНІ - СЕРГІЙ ОРЄХОВ

Гаряча лінія

Відправити в FacebookВідправити в Twitter

Особливості Екоготелів: їх розвиток та маркування

У сучасному суспільстві люди все більше починають приділяти уваги екології і взаємодії з навколишнім середовищем. Основною причиною тому служить поступове виснаження світових ресурсів із зростанням їх споживання, а так само розвиток альтернативних джерел енергії. Виходячи з цього, населення все більше починає вдаватися до екологічного виду житла, одягу, харчування та іншого. «Зелений бізнес» також процвітає завдяки усвідомленості людей та екологічній відповідальності. За оцінками дослідників, більшість населення зараз спрямовує свою діяльність саме в дану «природну» сферу, а 90% з них готові витратити колосальні гроші за те, щоб реалізувати екологічно чистий бізнес.

Таким чином, стрімко почали розвиватися мережі так званих екоготелів, які прийнято ділити на декілька типів. Перші перебувають у спеціальних природоохоронних заповідниках. Матеріал будівлі готельного комплексу є екологічно чистим продуктом. В таких місцях також є особливі обмеження по висоті (поверховості) та ширині будинку (будиночка). Подібні комплекси будуються з метою усамітнення і відпочинку на природі, забезпечення взаємодії з екосистемою і виховання відповідальності у клієнтів за чистоту і порядок в природній зоні. Другі знаходяться в звичайних містах або мегаполісах, представляють із себе невеликі або ж величезні будівлі класу люкс, однак, і ці перейшли на органічні продукти та екологічні предмети. Зокрема, більшість готелів зараз перейшли на використання енергозберігаючих ламп, щоб в рази скоротити споживання палива і електроенергії. Також практикується обмеження використання води, іншого виду постільної білизни без хімікатів, які закликають прати 1 раз в 2 дня, та інше.

Звичайно, можна сперечатися, який з європейських готелів сьогодні є самим «зеленим» - Berghotel Muottas Muragl в Швейцарських Альпах або Crowne Plaza Copenhagen Towers в столиці Данії, але їх об'єднує одне - завдяки сучасним технологіям, зниження споживання енергії на 60-90%, саме широке використання поновлюваних джерел - від геотермальних вод до енергії вітру і сонця, тільки екологічні миючі засоби, спеціальна водозберігаюча сантехніка, використання натуральних матеріалів в інтер'єрі, збір і утилізація сміття.

Сертифікація екоготелів

Досить широко також стали застосуються і методи сертифікації екологічної якості підприємств і готелів, зокрема. Багато хто сьогодні прагне до того, щоб отримати статус «5 зелених зірок» і бути в екологічному плані лідером. Існує певний спектр показників, за якими спеціальна комісія з сертифікації перевіряє готель на дотримання певних умов. Подібне досягнення та отримання знака якості служитиме додатковим

стимулом до залучення інвесторів, які все більше приділяють увагу вкладенням в «зелений бізнес».

З 2003 році вже почали випускатися знаки маркування синьо-зеленого кольору «квітки ЄС», призначені спеціально для європейських країн, які дбають про екологічне середовище. Такому маркуванню можуть піддаватися як товари і послуги, так і підприємства. Водночас в США проводиться щорічне змагання серед готелів і готельних комплексів на звання «Лідера в енергетичному та екологічному дизайні». Для отримання нагороди учасники прагнуть забезпечити свій виробничий процес таким чином, щоб він наносив мінімальний збиток екосистемі.

Сертифікація готелів відбувається таким же шляхом, як і будь-якого іншого підприємства. Спочатку подається форма і заявка на проходження «тестування», де описуються основні моменти виробництва, використання технологій і якість продукції, які, на думку керівництва, повинні претендувати на екомаркування. Потім відбувається оцінка і аудит даних, згідно з якими спеціальна комісія робить висновок про підтвердження видачі сертифіката, або рекомендації до удосконалення тих чи інших моментів. Після даної процедури аудиторська перевірка є обов'язковою і проводиться раз на 1-3 роки для ревізії і контролю якості.

Базисом для практично всіх існуючих нині систем сертифікації став стандарт управління природокористуванням ISO 14001 (EMS), прийнятий Міжнародною асоціацією по стандартизації (ISO) в 1991 г. Для того щоб відповідати йому, організація зобов'язана підтвердити, що проводить спеціальну політику з охорони навколишнього середовища. Стандарт ISO 14001 - це той мінімум, якого повинно дотримуватися кожне підприємство, щоб звести нанівець шкоду, нанесену довкіллю, і для отримання статусу екоготелю треба підтвердити відповідність цьому стандарту. У ряді країн на додаток до ISO 14001 були створені власні стандарти, наприклад, у Великобританії - BS 7750 Specification for Environmental Management Systems, в Канаді - CAN /

Розвиток екотуризму

Крім прагнень самих компаній будувати «зелений бізнес» і екоготелі, споживачі даних послуг також починають виставляти певні вимоги, яким, на їхню думку, повинні відповідати місця їх перебування. Західна компанія Certification for Sustainable Tourism (CST) розвиває і забезпечує екотуризм, а також сертифікує готелі і, пропонуючи їх своїм клієнтам. Крім вищеописаних вимог до виробничих технологій, які обов'язкові для отримання екомаркування, необхідним стає також і впровадження екологічного менеджменту. Відповідно до того, як керівництво буде справлятися зі своєю роботою і розробляти стимулювання підтримки екологічних стандартів, буде і ставлення клієнтів, партнерів та інвесторів в даній галузі. Важливим чинником є і соціально-економічний ефект від введення «зеленого бізнесу». Сертифікація CST є безкоштовною.

Серед найбільш авторитетних систем сертифікації готелів також можна згадати Green Globe (Великобританія), Green Key (Данія), HAC Green Leaf (Канада) Touristik Union International (TUI) (Німеччина) та інші. Багато готелів в світі сертифікуються також і за стандартом LEED.

Зрештою, споживачі готові переплачувати за екологічно чистий продукт, піклуючись як про себе, свій особистий затишок та здоров'я, так і природну екосистему, усвідомлюючи, якої непоправної шкоди завдає сучасне технологічне суспільство природному середовищу. Таким чином, інвестиції і витрати на перетворення бізнесу і готелів, зокрема, нехай і в довгостроковій перспективі, але окуплять себе «з головою».

 Didi Gregorius Womens Jersey
AddThis Social Bookmark Button